Porsche 911 Targa

Rok produkcji:1987
Przebieg:196 000 mil
Silnik:3164 cm3 ; 218 KM
Cena:Sprzedany
Niesamowity sukces rynkowy trzylitrowej jednoski produkowanej od 1978 roku, skłonił Porsche do wprowadzenia, sześć lat później, wersji o pojemności 3.2 litra – była to ostatnia odmiana silnikowa dostępną przed debiutem następcy, modelu 964. Zmian w porównaniu do trzylitrowej “supercarrery” było wiele – odświeżono stylistykę, wymyślono nowe zawieszenie i poprawiono hamulce. Na klapie pojawiła się nazwa Carrera zamiast liter SC. Największe zmiany były jednak mechaniczne. Dotychczasowy sześciocylindrowy silnik o pojemności 3.0 został zastąpiony większą jednostką. 3.2-litrowy silnik różnił się od poprzednika 80% części. Zastosowano m.in. wał korbowy z wersji Turbo, wzrósł stopień sprężania i zamontowano nowy układ wydechowy – od 1987 roku wszystkie samochody zostały wyposażone we wspaniałą skrzynie G50. Ta wersja była dostępna w nadwoziu targa, coupe oraz kabriolet. Przez wielu 911 Carrera 3.2 jest uznawana za najlepsze klasyczne 911.
Oferowane przez Stację Klasyki Porsche 911 targa 3.2 litra opuściło fabrykę w Niemczech w 1987 roku. Przewidziany jako egzemplarz na rynek amerykański, został on sprzedany jako nowy w stanie Teksas, i miał czterech właścicieli, drugi właściciel posiadał samochód 15 lat. Dysponujemy historią serwisową w postaci faktur oraz książki serwisowej ze Stanów Zjednoczonych pokrywającą pełną historię właścicielską. Na dzień dzisiejszy samochód ma dosyć wysoki przebieg 196 000 mil jednak będąc bieżąco serwisowanym autem i zawsze zachowanym w stanie gotowości do jazdy, przebieg ten tylko potwierdza wyjątkowy stan samochodu. Auto posiada drugi lakier, ale jest bezwypadkowe. Jeden z poprzednich właścicieli zamontował sportowe, kubełkowe fotele z katalogu Porsche w odpowiednim kolorze tapicerki. Samochód dysponuje certyfikatem autentyczności Porsche i jest “matching numbers”.
Ten egzemplarz dzisiaj prezentuje się bardzo dobrze i jest gotowy do sezonu letniego.