Mercedes-Benz 190SL

Rok produkcji: 1955

Przebieg: 230 km

Silnik: 1897 cm3 ; 105 KM

Cena: 799 000 zł


Sportowa elegancja, bezpieczeństwo i komfort – dzięki tym cechom 190 SL podbił zupełnie nowe grono entuzjastów fanów dynamicznej jazdy. Podczas Międzynarodowego Salonu Samochodowego w Nowym Jorku w lutym 1954 roku Mercedes-Benz zaprezentował prototyp 190 SL (W 121) wraz z produkcyjną wersją 300 SL „Gullwing”. Chociaż dwumiejscowy roadster ze składanym miękkim dachem został gorąco przyjęty, miał zostać poddany dalszym pracom rozwojowym przez projektantów Mercedes-Benz – znanych wówczas jako styliści.W marcu 1955 roku, rok po premierze w Nowym Jorku, wersja produkcyjna została zaprezentowana na Geneva Motor Show. Podobnie jak jego starszy brat, spektakularny „Gullwing” 300 SL, model 190 SL szybko stał się jednym z najbardziej pożądanych samochodów marzeń swoich czasów. Mimo mniejszej mocy niż 300 SL, wzbudził nie mniej emocji i otworzył legendę SL dla szerszego grona klientów. Do 1963 r. Sprzedaż wyniosła 25 881 sztuk. 4-cylindrowy silnik o mocy 105 KM (77 kW) o pojemności 1,9 litra zapewniał prędkość maksymalną 170 km / h, więcej niż wystarczającą w ówczesnych warunkach drogowych. Nawet jazda na długich dystansach sprawiała przyjemność dzięki wygodnemu zawieszeniu. Dobrze wyglądający samochód sportowy na każdą okazję cieszył się szczególną popularnością wśród kobiet-kierowców, które doceniły sportową elegancję projektu. Z łatwym w obsłudze miękkim dachem i opcjonalnie dostępnym hardtopem, 190 SL był pierwszym SL, który połączył możliwość jazdy zarówno z otwartym dachem jak i w każdą pogodę. 

Prezentowany egzemplarz opuścił fabrykę w grudniu 1955 roku, wyróżnia się kilkoma cechami charakterystycznymi dla egzemplarzy z początku produkcji. Są to m.in. stelaże foteli z modelu 300SL oraz pojedyncza osłona przeciwsłoneczna. Samochód został poddany pełnej renowacji, której jakość jest potwierdzona niemieckim certyfikatem ClassicData z oceną 1- , najwyższą możliwą dla samochodu po renowacji.