Porsche 356 SC

Rok produkcji: 1964

Przebieg: 100 km

Silnik: 1582 cm3 ; 95 KM

Cena: 649 000 zł


Produkcja Porsche 356 C została podzielona między dwóch producentów nadwozi:  Reutter, zlokalizowanych obok Porsche Zuffenhausen, oraz firmę karosserie Karmann w Osnabrück. Seria C była ostatnią iteracją modelu 356 i powstawała jeszcze w 1965 roku. Najwyższy model SC stał się najpotężniejszym modelem z silnikiem typu OHV Porsche, wyprzedzonym jedynie przez Carrerę 2.

Ten egzemplarz wyjechał z fabryki  19 grudnia 1963 r. i został wysłany do importera Porsche w Stanach Zjednoczonych. Jego pierwszy właściciel Donald Zerwer, odebrał dostawę w Chicago. Od nowości ten model SC miał czerwony lakier Signal Red z czarnym skórzanym wnętrzem i był wyposażony w opony Dunlop 165-15. W Stacji Klasyki samochód przeszedł kompleksową renowację w trakcie której został rozebrany do ostatniej śrubki. Nadwozie przed dokonaniem napraw blacharskich zostało oczyszczone w kąpieli chemicznej, a następnie zabezpieczone technologią KTL, dzięki czemu mamy pewność, że wolne od rdzy są także miejsca trudno dostępne oraz profile zamknięte. Porsche został polakierowany w oryginalnym kolorze Signal Red. Silnik oraz cały układ napędowy zostały w pełni wyremontowane. Można powiedzieć, że jest to fabrycznie nowe auto, a nawet lepsze niż gdy opuszczało fabrykę. Do pojazdu dołączamy certyfikat Porsche CoA potwierdzający, że pojazd ma silnik oraz skrzynie o pasujących numerach – Matching numbers.

Czytaj więcej: