Mercedes 420 SEC

Rok produkcji:1990

Przebieg:106 000 km

Silnik:4196 cm3 ; 230 KM

Cena:sprzedany


Mercedes-Benz typoszeregu 126 w wersji dwudrzwiowego coupe był powrotem do korzeni dla marki ze Stuttgartu. Po modelu 300 Adenauer coupe oraz po legendarnym już modelu typoszeregu 111 w wersji coupe, wraz z S-klasą W116 nie powstał model coupe. Rolę 4-miejscowej S-klasy częściowo pełnił SLC typoszeregu 107, jednak dla amatorów dużych Mercedesów pozostawiał on dużo do życzenia. Dwa lata po premierze sedana 126, zaprezentowano jego wersję coupe, we wrześniu 1981 roku. Na początku dostępny z silnikami 380 oraz 500, 126 coupe przybrał nazwę SEC, która odróżniała go od krótkich – SE, i długich – SEL sedanów. Wraz z faceliftingiem wprowadzono o wiele lepsze i zmodernizowane jednostki o nazwach 420 oraz 560, które były produkowane do 1991 roku. To własnie zmodernizowana 420 SEC jest najrzadszym coupe typoszeregu 126 – wyprodukowano ich zaledwie 3680 sztuk, podczas gdy np. Wersji 560 było prawie 30 000.

Mercedes-Benz 420 SEC oferowany przez Stację Klasyki z przedostatniego roku produkcji modelu, został zamówiony w bardzo ciekawym kolorze 172 – antracyt, rzadko wybieranym dla typoszeregu tego modelu. Przewidziany na rynek włoski, dysponuje on między innymi bocznymi kierunkowskazami w przednich błotnikach – specyfika rynku włoskiego. W posiadaniu majętnego włoskiego przedsiębiorcy, SEC był rzadko używany – co przedkłada się na jego niski, udokumentowany przebieg 104 000km. Wraz z jego importem do Polski wiele prac mających na celu doprowadzenie go do stanu idealnego zostało przeprowadzonych. Tym sposobem jego lakier został odświeżony, oraz wiele części mechanicznych zostało zastąpionych lub zregenerowanych. Dzisiaj 420SEC jest zarejestrowany w Polsce i gotowy do drogi.