Mercedes 230SL Pagoda
Rok produkcji:1963
Przebieg:51 250 km
Silnik:2308 cm3 ; 150 KM
Cena:85000 EUR
Słynna Pagoda to obecnie jeden z bardziej wartościowych i pożądanych klasycznych Mercedesów. Samochód zasłał zaprezentowany w roku 1963 jako następca modelu 190SL oraz kontynuator linii eleganckich niemieckich roadsterów. W trakcie konstruowania pojazdu inżynierowie ze Stuttgartu skorzystali z rozwiązań zastosowanych w większym bracie, odmianie W111. Pagody, określane w fabrycznej nomenklaturze jako typoszereg W113, stały się prawdziwymi ikonami stylu. Wiele z tych aut było użytkowanych przez znane i popularne osoby, artystów, aktorów czy arystokratów. Łącznie powstało ponad 70 tysięcy sztuk, które są dziś bardzo cenione przez kolekcjonerów.
Mercedes-Benz W113 „Pagoda”, prezentowany przez Stację Klasyki jest w pełni niepowtarzalny i wyjątkowy. Wyjechał z fabryki na kolach w 1963 roku z seryjnym numerem 000057, co czyni go najstarszym w Polsce egzemplarzem. Jego historia jest barwna i wspaniale udokumentowana. W 1976 roku Pagoda znalazła się na pokładzie samolotu, który przetrasportował ją z Frankfurtu do Chicago, auto w rękach tego właściciela — Kapitana US Air Force – pozostało aż do 2001 roku. Silnik Pagody z 1963 roku jest rzędową szóstką o pojemności 2.3 litra zespoloną z 4-biegową skrzynią manualną. Jest to wspaniały egzemplarz Mercedesa W113, który ze względu na wczesny VIN będzie znakomitą lokatą kapitału. Dysponujemy Daten Karte pojazdu, potwierdzającą zgodność numeru vin, nadwozia oraz silnika.