Mercedes 230SL Pagoda

Rok produkcji: 1963

Przebieg: 51 250 km

Silnik: 2308 cm3 ; 150 KM

Cena: 380 000 zł


Słynna Pagoda to obecnie jeden z bardziej wartościowych i pożądanych klasycznych Mercedesów. Samochód zasłał zaprezentowany w roku 1963 jako następca modelu 190SL oraz kontynuator linii eleganckich niemieckich roadsterów. W trakcie konstruowania pojazdu inżynierowie ze Stuttgartu skorzystali z rozwiązań zastosowanych w większym bracie, odmianie W111. Pagody, określane w fabrycznej nomenklaturze jako typoszereg W113, stały się prawdziwymi ikonami stylu. Wiele z tych aut było użytkowanych przez znane i popularne osoby, artystów, aktorów czy arystokratów. Łącznie powstało ponad 70 tysięcy sztuk, które są dziś bardzo cenione przez kolekcjonerów. 

Mercedes-Benz W113 „Pagoda”, prezentowany przez Stację Klasyki jest w pełni niepowtarzalny i wyjątkowy. Wyjechał z fabryki na kolach w 1963 roku z seryjnym numerem 000057, co czyni go najstarszym w Polsce egzemplarzem. Jego historia jest barwna i wspaniale udokumentowana. W 1976 roku Pagoda znalazła się na pokładzie samolotu, który przetrasportował ją z Frankfurtu do Chicago, auto w rękach tego właściciela — Kapitana US Air Force – pozostało aż do 2001 roku. Silnik Pagody z 1963 roku jest rzędową szóstką o pojemności 2.3 litra zespoloną z 4-biegową skrzynią manualną. Jest to wspaniały egzemplarz Mercedesa W113, który ze względu na wczesny VIN będzie znakomitą lokatą kapitału. Dysponujemy Daten Karte pojazdu, potwierdzającą zgodność numeru vin, nadwozia oraz silnika.

Czytaj więcej: