Jaguar E-type S1 2+2

Rok produkcji: 1966

Przebieg: 100 km

Silnik: 4235 cm3 ; 265 KM

Cena: 679 000 zł


Piękno Jaguara E-Type jest legendarne i jest to jeden z niewielu samochodów, które kiedykolwiek były wystawiane w Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Nowym Jorku. Produkcja samochodu rozpoczęła się w 1961 roku i pierwotnie był wyposażony w sześciocylindrowy silnik z górnym wałkiem rozrządu o pojemności 3,8 litra. Jego stylistyka, która była dziełem Malcolma Sayera i była nadzorowana przez założyciela firmy Sir Williama Lyonsa, wywodziła się z samochodów wyścigowych D-Type, które wygrywały legendarne Le Mans. Konstrukcja E-Type składa się z wielorurowego przedniego szkieletu przykręconego do stalowego nadwozia. Długa, niska maska ​​i przednie błotniki łączą się w jeden element i są zamocowane z przodu na zawiasach, aby zapewnić swobodny dostęp do silnika. Wprowadzony w 1964 roku, zwiększony, 4,2-litrowy rzędowy szesciocylindrowiec legitymuje się mocą 265 koni mechanicznych i może rozpędzić samochód od 0 do 100 kilometrów na godzinę w 7,4 sekundy, a maksymalna prędkość to 240  kilometrów na godzinę – osiągana w niesamowitym stylu i komforcie.

Zbudowany 7 sierpnia 1966 roku i wysłany jako nowy do biura dystrybucyjnego Jaguara w Nowym Jorku, oferowany tutaj E-Type został sprzedany Panu Shanken, który był właścicielem samochodu przez następne 31 lat, zanim sprzedał go entuzjaście z Texasu. Następnie samochód w 2018 roku trafił do Polski.W Stacji Klasyki samochód przeszedł kompleksową renowację w trakcie której został rozebrany do ostatniej śrubki. Nadwozie przed dokonaniem napraw blacharski zostało oczyszczone w kąpieli chemicznej, a następnie zabezpieczone technologią KTL, dzięki czemu mamy pewność że wolny od rdzy są także miejsca trudno dostępne oraz profile zamknięte. Jaguar został polakierowany w oryginalnym kolorze Cream. Silnik oraz  cały układ napędowy zostały w pełni wyremontowane. Można powiedzieć, że jest to fabrycznie nowe auto, a nawet lepsze niż gdy oryginalnie opuszczało fabrykę. Do pojazdu dołączamy certyfikat Jaguar Daimler Heritage Trust potwierdzający, że pojazd ma silnik oraz skrzynie o pasujących numerach tzw. Matching numbers.

Czytaj więcej: