Mercedes 560SL
Rok produkcji:1987
Przebieg:198 720 mil
Silnik:5549cm3 ; 227KM
Cena:35000 EUR
Mercedes SL typoszeregu R107 pojawił się na rynku w latach 70, i jego celem było być o wiele lepszym od potencjalnej konkurencji. Następca Pagody miał lekki desgin, był optycznie od niej mniejszy i prezentował linię bliską temu, czym stała się design Mercedesa w latach 80. Początkowo klienci mogli wybierać jedynie spośród widlastych ósemek. Słabszy motor miał 3.5 litra pojemności i rozwijał moc 200 koni mechanicznych. W roku 1973 dołączyła do niego jednostka o pojemności 4.5 litra, mocniejsza o 25 KM. W późniejszych latach montowano pod maską SL’a również silniki o pojemności 3.8 czy 4.2 litra, oraz fantastyczne jednostki 5.0 i 5.6 – litrowe, ta ostatnia pojawiła się na przełomie 1985 i 1986 roku, i była zarezerwowana tylko dla Stanów Zjednoczonych oraz dla Japonii. Mercedes R107 był drugim, po klasie G, najdłużej produkowanym autem tej marki. Wytwarzano go przez 18 lat, aż do 1989 roku, kiedy to zastąpił go SL R129. Łącznie wyprodukowano 237 287 egzemplarzy modelu SL.
Prezentowany przez Galerię Stacji Klasyki Mercedes 560SL opuścił fabrykę w bardzo klasycznym zestawieniu kolorystycznym białego lakieru oraz szarego wnętrza. Sprowadzony dwa lata temu do Polski i legitymujący się obecnie przebiegiem 198 000 mil, jest to auto w bardzo dobrym stanie, po którym nie widać zupełnie 33 lat. Samochód po sprowadzeniu przeszedł szeroki zakres prac na które złożyły się: remont generalny silnika, renowacja wtrysku K-JET, wymiana poszycia dachu, wymiana oraz renowacja tapicerki skórzanej wnętrza, a także remont zawieszenia przedniego oraz tylnego. Samochód w większości jest w oryginalnym lakierze, dwa powtórnie lakierowane elementy to klapa tylna oraz maska, które były odświeżone ze względu na zmatowienia. Pod względem zachowania, nie można temu Mercedesowi nic zarzucić. Samochód jest obecnie gotowy do sezonu letniego i można nim odjechać na kołach.