VW Kaefer 1200

Rok produkcji:1961

Przebieg:4305 km

Silnik:1184 cm3 ; 34 KM

Cena:27 000 EUR


„Niewiele rzeczy w życiu działa tak dobrze, jak Volkswagen.” -Reklama VW z lat 60. XX w

Chwaląc swoją rewolucyjną decyzję, aby nie zmieniać radykalnie wyglądu modelu i wprowadzać każdej jesieni wersję wyglądającą inaczej, Volkswagen zamiast tego zachwalał, jak często firma wprowadzała ulepszenia w samochodach w ciągu roku: „Ludzie czasami pytają nas, dlaczego nie zmieniamy naszych samochody raz w roku, jak wszyscy. Odpowiedź jest prosta: raz w roku nie zawsze wystarczy.”

Wewnątrz charakterystyczna prosta deska rozdzielcza z dużym, środkowym prędkościomierzem VDO. Gałka 4-biegowej ręcznej zmiany biegów jest prawidłowa. Radio nie jest zainstalowane, więc linia deski rozdzielczej jest nieprzerwana. Emblemat VW Wolfsburg (upamiętniający miasto, w którym został wyprodukowany, w północnych Niemczech) na środku kierownicy jest wyraźny i nieuszkodzony. Wewnątrz schludnego przedniego bagażnika znajduje się pełnowymiarowe koło zapasowe, umieszczone „na boku”, co zapewnia dodatkową ochronę przed zderzeniami czołowymi. Komora umieszczonego z tyłu silnika o pojemności 1200 cm3 jest czysta, kompletna i dobrze utrzymana. Samochód całe swoje życie spędził w niemczech, większości w okolicach Esslingen. Auto przeszło renowację blacharsko lakierniczą dzięki czemu prezentuje się idealnie, silnik pracuje bez zastrzeżeń, tak jak i skrzynia biegów. Garbus jest zarejestrowany w Polsce na białe tablice, posiadamy też jego oryginalny dowód rejestracyjny z 1961 roku.

Czy dobrze utrzymany, oryginalny, wczesny Garbus kiedykolwiek straci swój kolekcjonerski urok? Któż może powiedzieć… ale raczej się to nie stanie!

Czytaj więcej