Datsun 280ZX
Year of production:1983
Course:111 900 mil
Engine:2800 cm3 ; 145 KM
Price:SPRZEDANY
Nissan o kodzie modelowym S130 kontynuował tradycję nowoczesnego i przystępnego, sportowego coupe, zapoczątkowaną przez jego poprzednika, wersję S30. Sprzedawany był jako Nissan Fairlady Z oraz Datsun 280ZX „by Nissan”. To właśnie pod tym nazewnictwem auta trafiały na rynek Europejski i Amerykański. Konfiguracja dwu i czteromiejscowa była dostępna, na tych rynkach, ale to zdecydowanie wersja czteromiejscowa podobała się klientom najbardziej. Nowy 280ZX był z założenia nastawiony na komfort bardziej niż na sport, i Datsun po raz pierwszy miał uwieść klientów poszukujących auta typu GT bardziej niż auta o sportowym stylu jazdy. Wspomaganie kierownicy oraz wysokiej jakości stereo, jak i lepsze uszczelnienia i dobrze zestrojone zawiszenie znacząco poprawiały komfort jazdy, a pod sam koniec produkcji silnik L28 w wersji bez turbo dysponował mocą 145 koni mechanicznych, wystarczająco jak na takie małe coupe.
Datsun 280ZX z Galerii Stacji Klasyki jest samochodem z Kalifornii, i całe życie spędził w jednej rodzinie. Egzemplarz ten jest wyposażony w bardzo pożądaną manualną skrzynie, zestawioną ostatnią wersją silnika L28. Jest to poliftowy model z 1983 roku, dysponujący wszystkimi elementami komfortu jakie były wtedy dostępne dla 280ZX – w tym pełen system stereo oraz dach targa typu T-top, z dwoma zdejmowanymi, przeszklonymi elementami. Na dzień dzisiejszy Datsun okazuje przebieg 111 900 mil i był zawsze serwisowany i jest gotowy do drogi.