Maserati Indy 4200

Rok produkcji: 1969

Przebieg: 84 900 km

Silnik: 4136 cm3 ; 265 KM

Cena: 295 000 zł


Na przełomie lat 60. I 70. XX w. oferta Maserati nie była ani rozbudowana ani zbyt nowoczesna. Wcześniejsze  modele takie jak Quattroporte, Mistral  czy Mexico dożywały właśni swoich dni, kiedy to podczas salonu w Turynie w 1968 r. wybrano projekt Vignale, który miał za zadanie spowodować powiew świeżości  włoskiej marki. Modelowi na cześć dwóch zwycięstw Maserati w legendarnym wyścigu  Indianapolis 500 nadano nazwę Indy. Zadebiutował w Genewie wiosną 1969 r. i natychmiast wszedł do produkcji.

Maserati Indy prezentowane przez Stację Klasyki pochodzi z pierwszego roku produkcji trwającej od 1969 do 1975 r., podczas której powstały 1104 egzemplarze. Około 440 samochodów do 1971 r. wyjechało z fabryki z silnikiem V8 o pojemności  4,2 l z rodziny Tipo 107. Motory wykonane zostały w technice dwuzaworowej w całości ze stopu aluminium, wyposażone w cztery dwugardzielowe gaźniki Webera 42 DCNF. Indy generując 260 KM, przenosi moc na tylne koła za pomocą 5-biegowej manualnej skrzyni biegów opracowanej przez ZF. Pomimo nowoczesnych rozwiązań takie jak przyspawanie karoserii do podwozia czy też oferowane przez markę 4 pełne miejsca wraz z bardzo dużą przestrzenią bagażnika, Indy zebrało nieprzychylne opinie krytyków ze względu na zbyt małą ilość cylindrów oraz zbyt prymitywne zawieszenie.  Egzemplarz Indy z 1969 r. ma na swoim koncie serwis układu zapłonowego, uszczelnienie skrzyni biegów, a stan jego wnętrz i karoserii jest bez widocznych śladów użytkowania.